Sommerskål – en vegansk version af koldskål med kun 3 ingredienser

sommerskål1Jeg har fået sommerferie! Normalt betyder det tid til afslapning, men for mit vedkommende varer det noget tid, før jeg kan slappe af. Jeg skal nemlig på Roskilde Festival, og i den forbindelse skal Mad med Medfølelse afholde et madevent, som jeg og 3 andre frivillige bestyrer (Sofie og Krisztina fra Peahugger og Sara fra Bananmad). Skal du på Roskilde Festival, eller er du bare nysgerrig, kan du læse meget mere om eventen her.

Men tilbage til det dette indlæg oprindeligt var ment at handle om: Sommerskål. En vegansk version af koldskål – men da den jo på ingen måde indeholder hverken kernemælk, æg eller andre ingredienser, der er i den originale koldskål, har jeg valgt at kalde den for sommerskål. For det er det koldskål normalt er for mig – noget lækkert, koldt, syrligt og sødt man spiser og nyder om sommeren. Og så er den virkelig nem at lave – kun 3 ingredienser! Jeg kan lide min koldskål syrlig, men det justere man selvfølgelig helt selv. Og det samme med hvor tyk den skal være, smag dig endelig bare frem.

sommerskål2

Sommerskål
Giver ca. 0,5 liter – som svarer til ca. 1,5-2 portioner
3 dl Alpro vanilje yoghurt
1 dl plantemælk (soya-, ris-, havre-mælk)
Saften fra en halv citron

Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienserne sammen i en skål og pisk det igennem med et piskeris. Servér og spis sammen med veganske kammerjunker (fra eks. urtekram eller änglamark), friske jordbær eller ristede mandler. Kan formentlig godt holde sig i 5 dage på køl – hvis den får lov til at stå så længe (-;

sommerskål3Velbekomme!

Grønnere hilsner
Mo

One thought on “Sommerskål – en vegansk version af koldskål med kun 3 ingredienser

  1. Pingback: Sommerskål – en vegansk version af koldskål med kun 3 ingredienser | Veganisme Blogs

Skriv et svar

