Chokomousse

20131019_170610

 

Jeg elsker avokadoer. Jeg havde dog aldrig troet at avokadoer kunne bruges som dessert. Men da jeg var i Rom i sommers, fik jeg denne chokolademousse lavet med avokado. Og det smagte overraskende lækkert! Og så er den oven i købet rigtig nem at lave og kan laves helt uden tilsat sukker. Sundere chokolademousse finder du nok ikke!

Opskrift
Til ca. 2-4 pers.
2 modne avokadoer
ca. 15 bløde dadler uden sten
ca. 5 spsk. rå kakaopulver
1 knbs. salt
Evt. 1 tsk vaniljeekstrakt
Evt. 1 spsk. mandelmælk (eller anden plantemælk) eller vand

Fremgangsmåde:
Kom alle ingredienserne i en foodprocessor og blend til en ensartet masse. Sørg for at der ikke er nogle avokadoklumper i.
Hvis det er svært for foodprocessoren at blende det, kan du tilsætte lidt mandelmælk eller vand.
Smag til. Måske skal der flere dadler i, eller mere kakaopulver. Og hvis det går helt galt og det stadig smager for meget af avokado, kan du komme lidt agavesirup i.

Pictures19Sevér, evt. lige som mig, i flotte glas, lidt kakaonibs og frysetørret hindbær. Eller friske bær. Eller præcis lige som den er.

Grønnere hilsner 
Mo

 

One thought on “Chokomousse

  1. Pingback: Favoritliste uge 43 2013 | GRØNNERE

Skriv et svar

